Terenowa Gra Fabularna "Teomachia"
Wiem że już pracujecie nad nowym systemem magii, ale może moje wypociny do czegoś wam się przydadza. Jak wiadomo magiem można nazwać osobę, która w jakiś sposób ujarzmia magię i z niej korzysta. Niestety magia jest bardzo kapryśna dlatego magowie postanowili zatrzymać ja w różnych przedmiotach - zwojach, księgach, amuletach.
Zwoje - najprostszy sposób na wykorzystanie magii. Czarodziej więzi czar na zwoju. Uwolnić go można tylko i wyłącznie dzięki wypowiedzeniu odpowiedniej inkantacji, często na tym zwoju zapisywanej. Raz użyty zwój nie może być użyty ponownie.
Na Fantazjazie istnieje doskonały system korzystania ze zwojów - po jego przedarciu widać efekt - działa, nie działa, rykoszet. Myślę ze takie rozwiązanie sprawdziłoby się i na Teomachii.
Księgi magiczne - to w nich zapisana jest cała wiedza o magii, osiągnięta przez pokolenia. Na ich postawie możliwe jest tworzenie zwojów. Zaklęcia w nich zapisane nie mogą zostać użyte.
Amulety - nasycone magia przedmioty o działaniu trwałym lub czasowym. Bardzo trudne do stworzenia.
Totemy - rodzaj amuletów używany przez prymitywniejsze plemiona, napełniane magiczna energia podczas rytuałów.
Runy - krasnoludzki sposób na spętanie magii w przedmiotach, zwłaszcza w orężu i pancerzach.
Ostatnio edytowany przez Maciej (2012-06-11 14:56:55)
Offline