Terenowa Gra Fabularna "Teomachia"
Uzupełniony słowniczek pojęć na edycję 2012
Na potrzeby tych co czytać nie lubią udostępniamy Słowniczek Fabularny, który stanowi swoiste Vademecum gracza. Czyli w skrócie, co każdy o świecie Teomachii wiedzieć powinien.
CHRONOLOGIA
Teomachia - Okres historyczny panujący obecnie. Swoją nazwę zawdzięcza toczącej się wojnie bogów. Nazywany również Upadkiem i Zmierzchem. (Od ok 50 lat)
Era Stali - Czasy poprzedzające Teomachię - epoka wojen nacji i ras. (ok. 1300 lat)
Era Złota - Czasy poprzedzające Erę Stali - epoka dobrobytu. (ok. 1700 lat)
GEOGRAFIA
Rondian - Baronia. Jeżeli grasz człowiekiem lub krasnoludem, pochodzisz z Rondianu lub Cesarstwa.
Cesarstwo - Obecnie mocno osłabione, niegdyś symbol ludzkiej potęgi Ery Stali.
Wilczy Szaniec - Ufortyfikowany północno-zachodzni kraniec baronii. Obecnie miejsce najbardziej krwawych starć pomiędzy orkami pod wodzą Urista, a wojskami Rondianu.
Pars - Stolica baronii. Częściej określana po prostu mianem stolicy.
Castel Emporio - Stolica cesarstwa - obecnie jedyne duże miasto na jego ziemiach.
Keret - Dawne miasto kupieckie, leżące w miejscu krzyżowania się ważnych szlaków handlowych. Zniszczone w trakcie Teomachii. Cel wyprawy Ekspedycji (2010 r.).
Medorin Dur - Dawniej państwo-miasto krasnoludzkie. Obecnie twierdza w posiadaniu Cesarstwa. (2011 r.)
Bariera - magiczna ściana powstrzymująca atak sił Urista we wschodniej części cesarstwa.
RELIGIA
Pursan - Bóg-protektor rasy ludzkiej. Patron piątego żywiołu - Mocy. Obecnie opiekun wszystkich istot stawiających czoła sile Urista.
Urist - Opentany żądzą destrukcji bóg ognia. Jego wyznawcami są głównie wszelkiego rodzaju goblinoidy, w tym duża część orków, oraz nieumarli którym w czaszkach ostało się dość mózgu by mieć świadomość wiary.
Medorin - Martwy bóg krasnoludów. Patron żywiołu ziemi.
Haruviel - Wskrzeszona (2011 r.) lecz wciąż słaba bogini elfów. Patronka żywiołu wody.
Grishva - Martwy bóg orków. Patron żywiołu wiatru.
Aariel - Martwy bóg. Patron ładu.
Monastyr - Instytucja zrzeszająca duchownych, magów i wiernych kultowi Pursana. Przed Upadkiem bardzo silna, samodzielna organizacja. Obecnie jej resztki w Rondianie podporządkowane są Baronowi, silna pozycję natomiast posiada w Cesarstwie, któremu zapewnia ochronę w postaci Bariery. Głową Monastyru jest Cesarz.
POZOSTAŁE INFORMACJE
Sojusz - nazwa połączonych sił Rondianu i Cesarstwa.
Baron Konrad II - Obecny władca Rondianu.
Cesarz Flarion VII - Obecny władca Cesarstwa.
Dekuria - Drużyna 10 żołnierzy. Dowodzi Dekurion.
Centuria - Składa się z 10 dekurii. Dowodzi Centurion.
Pretorianie - Członkowie elitarnej gwardii utrzymywanej w Stolicy.
Palladyni - Dziedziczny tytuł wojskowy, ludzie w służbie Cesarza.
Rodin - Waluta obowiązująca w Sojuszu. Dzieli się na tuzin (12) srebrników.
Offline